Декларантам

РОЗ’ЯСНЕННЯ щодо застосування окремих положень Закону України «Про запобігання корупції» стосовно заходів фінансового контролю в умовах воєнного стану (подання декларації,повідомлення про суттєві зміни в майновому стані, повідомлення про відкриттявалютного рахунка в установі банку-нерезидента, проведення перевірок)

 

Які декларації потрібно подавати у разі, якщо ви звільнилися з публічної служби?

Під час кампанії декларування подати декларацію необхідно не тільки особам, які наразі працюють на публічній службі, але й колишнім посадовцям, які звільнилися у 2020 році. 

Такі особи мають подати декларацію типу «після звільнення», а не «щорічну» декларацію. 

Загалом, якщо особа звільняється з посади, яка передбачала подання декларацій, то їй потрібно подати два типи декларації — перед звільненням та після звільнення.

Декларація перед звільненням — декларація, яку потрібно подати впродовж 20 робочих днів з дня звільнення. Вона охоплюватиме період, який не був охоплений деклараціями, які суб’єкт декларування подавав раніше. 

Зверніть увагу: якщо ви звільняєтеся під час кампанії декларування, то спочатку потрібно подати щорічну декларацію. Наприклад, дата вашого звільнення 31 січня 2021 року, отже до звільнення вам потрібно подати щорічну декларацію за 2020 рік, і лише потім подати декларацію перед звільненням, яка охоплюватиме період із 01.01.2021 по 31.01.2021 року.

Декларація після звільнення — декларація, яку потрібно подати на наступний рік після звільнення у період кампанії декларування, тобто з 1 січня по 31 березня наступного року після звільнення.

Нагадуємо, що кампанія декларування 2021 року триватиме до 31 березня.

Отримати роз’яснення щодо заповнення декларації можна: 

  • звернувшись до уповноважених підрозділів/осіб із питань запобігання корупції у вашій установі. Їхні контакти можна знайти за посиланням: https://nazk.gov.ua/uk/katalog-upovnovazhenyh/ ;
  • за телефоном Контакт-центру НАЗК +38(044)200–06–94. Консультації надаються в робочі дні з понеділка по п’ятницю з 9:00 до 18:00;
  • за адресою support@nazk.gov.ua до служби технічної підтримки;
  • у пошуку за ключовим словом у базі знань НАЗК за посиланням: https://wiki.nazk.gov.ua

Як отримати необхідні для заповнення декларації дані онлайн під час
карантину?

8 січня вступили у дію посиленні карантинні обмеження. 

Попри це суб’єктам декларування не варто переживати щодо отримання інформації, необхідної для заповнення декларації. Адже практично всі необхідні дані можна отримати з електронних реєстрів за допомогою кваліфікованого електронного підпису.

Розповідаємо, яку саме інформацію можна знайти не виходячи з дому:

Державний реєстр речових прав на нерухоме майно (https://bit.ly/2zeaaIQ) – містить інформацію, яку необхідно зазначити у розділах 3 «Об’єкти нерухомості» та 4 «Об’єкти незавершеного будівництва» декларації;

Офіційний електронний портал Держгеокадастру (https://e.land.gov.ua/) – містить відомості про власників та користувачів земельних ділянок, які потрібно зазначати у розділі 3 «Об’єкти нерухомості» та 4 «Об’єкти незавершеного будівництва» декларації;

Єдиний державний реєстр юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань (https://bit.ly/35uO94s) – інформація до розділів 8 «Корпоративні права» та 9 «Юридичні особи, кінцевим бенефіціарним власником (контролером) яких є суб’єкт декларування або члени його сім’ї» декларації;

Електронний кабінет водія (https://bit.ly/2YyQsSw) – інформація знадобиться при заповненні розділу 6 «Цінне рухоме майно – транспортні засоби»;

Електронний кабінет на сайті Державної податкової служби України (https://cabinet.tax.gov.ua/) – містить відомості про доходи;

Портал електронних послуг Пенсійного фонду України (https://portal.pfu.gov.ua/) – містить інформацію про нараховану заробітну плату та пенсію;

Укрпатент (https://bit.ly/2xxa7Hk) – інформація щодо зареєстрованих патентів на винаходи, корисних моделей, промислових знаків, яка необхідна для заповнення розділу 10 «Нематеріальні активи».

Агентство з розвитку інфраструктури фондового ринку України (https://cabinet.smida.gov.ua/) – інформація про номінальну вартість цінних паперів, яка необхідна для заповнення розділу 7 «Цінні папери».

Зверніть увагу, що інформація, яка міститься у реєстрах, може бути неповною та періодично оновлюватися.

Нагадуємо, що кампанія декларування 2021 року триває до 31 березня.

Отримати роз’яснення щодо заповнення декларації можливо:

  • звернувшись до уповноважених підрозділів/осіб із питань запобігання корупції у вашій установі. Їхні контакти можна знайти за посиланням: https://nazk.gov.ua/uk/katalogupovnovazhenyh/.
  • за телефоном Контакт-центру НАЗК +38(044)200–06–94. Консультації надаються в робочі дні з понеділка по п’ятницю з 9:00 до 18:00;
  • у пошуку за ключовим словом у базі знань НАЗК за посиланням: https://wiki.nazk.gov.ua/.
  • Для отримання технічної допомоги щодо роботи з Реєстром зверніться за адресою support@nazk.gov.ua або заповніть форму зворотнього зв’язку на вебсайті НАЗК.

Як подати повідомлення про суттєві зміни у майновому стані?

Національне агентство з питань запобігання корупції (НАЗК) нагадує, що з 30 грудня 2020 року набрали чинності зміни до Закону України «Про запобігання корупції», якими відновлено обов’язок окремих суб’єктів декларування подавати повідомлення про суттєві зміни у майновому стані.

Такі повідомлення необхідно подавати протягом 10 днів з моменту отримання доходу, придбання майна або здійснення видатку на суму, якамперевищує 50 прожиткових мінімумів, встановлених для працездатних осіб на 1 січня відповідного року (113,5 тис. грн у 2021 році).

У модернізованому Реєстрі декларацій забезпечено можливість подати повідомлення про суттєві зміни у майновому стані в електронному вигляді. Для цього необхідно увійти в свій електронний кабінет у Реєстрі декларацій з використанням кваліфікованого електронного підпису (КЕП) та здійснити такі кроки:

1. обрати «Нове повідомлення про суттєві зміни в майновому стані»;
2. ознайомитися з правилами заповнення;
3. перейти до заповнення форми та внести всю необхідну інформацію;
4. натиснути на кнопку «Подати документ».

Інформацію, включену в повідомлення про суттєві зміни у майновому стані, треба буде також відобразити в декларації за відповідний період.

Хто має подавати повідомлення про суттєві зміни у майновому стані?

  • Суб’єкти декларування, які займають відповідальне та особливо відповідальне становище, а також які займають посади, пов’язані з високим рівнем корупційних ризиків. Детальніше з переліком таких посад можливо ознайомитись у роз’ясненні за посиланням.

Інші суб’єкти декларування повідомлення про суттєві зміни у майновому стані не подають.

Якщо у вас виникають питання щодо подання повідомлень про суттєві зміни у майновому стані, ви можете отримати консультацію наступним чином:

  • Зателефонуйте до Контакт-центру НАЗК: +38(044)200–06–94. Консультації надаються в робочі дні з понеділка по п’ятницю з 9:00 до 18:00.
  • Зверніться до уповноважених підрозділів/осіб із питань запобігання корупції у вашій установі за консультацією. Їхні контакти можливо знайти за посиланням на мапі.
  • Ознайомтеся з роз’ясненнями у базі знань НАЗК. Працює зручний пошук за ключовим словом.
  • Для отримання технічної допомоги щодо роботи з Реєстром декларацій зверніться за адресою support@nazk.gov.ua або заповніть форму зворотнього зв’язку на вебсайті НАЗК, що включає найчастіші питання та відповіді технічної допомоги.

Технічні помилки більше не є підставою для відповідальності: як 
НАЗК підвищило якість повних перевірок декларацій у 2020 
році?

Поміж головних пріоритетів Національного агентства з питань запобігання корупції  (НАЗК)  у  2020  році  стало  підвищення  якості  повних  перевірок декларацій.  Для  нас  було  принципово  важливо  відійти  від  старої  практики Агентства   чіплятися  до  «одруків»  у  деклараціях  для  того,  щоб  перейти  до виявлення реальних порушень на мільйони гривень. 

Таким  чином,  серед  97  осіб,  у  деклараціях  яких  НАЗК  виявило  ознаки кримінального порушення — 5 міністрів поточного та колишнього Урядів, 12 заступників міністрів та 7 суддів. 

Для цього НАЗК у 2020 році серед іншого забезпечило наступне: 

1.Якщо помилка в декларації не стосувалася грошей, суб’єкт декларування не ніс відповідальності. Наприклад, деякі суб’єкти могли обрати позначку «Не відомо» або «Не застосовується» замість кадастрового номера ділянки. Під час перевірки декларації НАЗК з’ясовувало цей кадастровий номер, повідомляло про це суб’єкта та надавало можливість виправити цю помилку у декларації. 

2. Спілкування онлайн замість паперових листів. У це важко повірити, але до перезавантаження  НАЗК  працівники  Агентства  спілкувалися  із  суб’єктами декларування під час повної перевірки паперовими листами. Лише у 2020 році, після  зміни  керівництва  НАЗК,  суб’єкти  декларування  отримали  можливість направляти  уповноваженим  особам  Агентства  електронні  листи.  Також надіслати  інформацію  до  НАЗК  можна  в  особистому  кабінеті  в  Реєстрі декларацій. 

3. Суб’єкти декларування могли надати пояснення, аби технічні помилки не враховувалися  як  порушення.  Своїм  правом  надати  пояснення  не скористалися лише 25 посадовців. Пояснення надали у тому числі й міністри, народні депутати та судді. 

4.  Підготовлено  зрозумілі  роз’яснення  про  заповнення  декларацій  та забезпечено  роботу  зручних  сервісів.  Допомога  щодо  заповнення  декларації надавалася  всім  на  рівних  умовах.  Кожен  суб’єкт  декларування  міг зателефонувати в створений у 2020 році Контакт-центр, знайти роз’яснення на порталі deklaruy.org.ua та скористатися чат-ботом. Це значно полегшило процес заповнення декларації.  

НАЗК: Основні переваги оновленого Реєстру декларацій для суб’єктів 

У  кінці  2020  року  Національне  агентство  з питань  запобігання  корупції (НАЗК) оновило Єдиний державний реєстр декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування (Реєстр декларацій). 

НАЗК:Ми  прагнули  зробити  Реєстр  більш  зручним  і  зрозумілим  для користувачів,  а  роботу  з  ним  комфортною  як  для  суб’єктів  декларування,  які подають  до  Реєстру  електронні  документи,  так  і  користувачів  його  публічної 
частини. 

Розповідаємо  детальніше  про  основні  переваги  оновленого  Реєстру декларацій: 

1.  Зручний пошук декларацій у публічній частині Реєстру: 

  •   додано наскрізний пошук по вмісту всіх поданих документів до Реєстру (чекбокс  «шукати  скрізь»  біля  поля  для  пошуку).  Це  дає  можливість пошуку декларацій за будь-яким об’єктом декларування. Так, наприклад, за ключовим словом «Мерседес» можливо знайти всі декларації осіб, які задекларували транспортні засоби цієї марки; 
  •   після відкриття у публічній частині Реєстру будь-якої декларації можливо одразу,  без  додаткового  пошуку,  переглянути  інші  документи  цього суб’єкта  декларування:  додано  блок  «Інші  документи  суб’єкта декларування», який містить посилання на всі документи, які декларант подавав до Реєстру. 

2.  Зручніша робота з кваліфікованим електронним підписом (КЕП) та 
вхід до Реєстру декларацій: 

  •   відтепер  авторизуватися  можна  з  використанням  КЕП  (у  тому  числі  на захищеному носії) на сторінці входу до Реєстру (https://portal.nazk.gov.ua/), а також з використанням Інтегрованої системи електронної ідентифікації ID.GOV.UA; 
  •   можливо використовувати декілька КЕП для входу до Реєстру. Якщо при зміні  КЕП  ідентифікаційні  дані  суб’єкта  декларування  не  змінились (прізвище,  ім’я,  по  батькові  та  реєстраційний  номер  облікової  картки платника  податків),  не  потрібно  проводити  процедуру  зміни  КЕП  у Реєстрі; 
  •   якщо ідентифікаційні дані у КЕП змінились, а також змінилась електронна поштова  скринька  декларанта,  додано  можливість  отримати  доступ  до персонального електронного кабінету в Реєстрі за допомогою процедури «Я змінив поштову скриньку». 

3.  Спрощено  комунікацію  з  уповноваженими  особами  НАЗК,  які перевіряють  декларації.  Суб’єкт  декларування  може  у  персональному електронному кабінеті Реєстру додавати файли у форматах .jpeg, .jpg, .png, .bmp,  .pdf  до  повідомлень  уповноваженим  особам  НАЗК,  які  проводять повну перевірку їхніх декларацій.

4.  Також,  як  ми  вже  повідомляли,  тепер  персональні  дані  в  чернетках документів не зникають. Тому суб’єкт декларування може заповнювати документи з різних пристроїв та з різними КЕП. При створенні нової декларації на основі попередньої забезпечено перенесення персональних даних  суб’єктів  декларування  до  нового  документа  незалежно  від комп’ютера, на якому вони працюють із Реєстром. 

Надалі ми продовжимо інформувати і про інші переваги оновленого Реєстру декларацій. 

У разі виникнення питань при поданні декларації ви можете зателефонувати до  нашого  Контакт-центру: +38(044)200–06–94. Консультації  надаються  в робочі дні з понеділка по п’ятницю з 9:00 до 18:00. 

Якщо у вас виникатимуть технічні питання при роботі з Реєстром декларацій, просимо направляти їх на email: support@nazk.gov.ua. 

Які декларації потрібно подавати у разі, якщо ви звільнилися з 
публічної служби? 

Під  час  кампанії  декларування  подати  декларацію  необхідно  не  тільки особам, які наразі працюють на публічній службі, але й колишнім посадовцям, які звільнилися у 2020 році.  

Такі  особи  мають  подати  декларацію  типу  “після  звільнення”,  а  не “щорічну” декларацію.  

Загалом,  якщо  особа  звільняється  з  посади,  яка  передбачала  подання декларацій, то їй потрібно подати два типи декларації — перед звільненням та після звільнення. 

Декларація  перед  звільненням  —  декларація,  яку  потрібно  подати впродовж 20 робочих днів з дня звільнення. Вона охоплюватиме період, який не був охоплений деклараціями, які суб’єкт декларування подавав раніше.  

Зверніть увагу: якщо ви звільняєтеся під час кампанії декларування, то спочатку потрібно подати щорічну декларацію. Наприклад, дата вашого звільнення 31 січня 2021 року, отже до звільнення вам потрібно подати щорічну 
декларацію за 2020 рік, і лише потім подати декларацію перед звільненням, яка охоплюватиме період із 01.01.2021 по 31.01.2021 року. 

Декларація  після  звільнення  —  декларація,  яку  потрібно  подати  на наступний рік після звільнення у період кампанії декларування, тобто з 1 січня по 31 березня наступного року після звільнення. 

У яких випадках декларація після звільнення не подається? 

Якщо  до  1  квітня  наступного  року  після  звільнення  з  посади  суб’єкт декларування  знов  розпочинає  діяльність,  пов’язану  з  виконанням  функцій держави  або  місцевого  самоврядування,  або  іншу  діяльність,  зазначену  в підпунктах «а» і «в» пункту 2 частини першої статті 3 Закону, і подає декларацію відповідно  до  частини  першої  статті  45  Закону  (щорічну  декларацію),  то декларацію після звільнення подавати не потрібно. 

У яких випадках декларації перед звільненням та після звільнення не 
потрібно подавати? 

1.  Якщо  особа  перестає  бути  суб’єктом  декларування,  наприклад  згідно  зі змінами, внесеними до закону, чи у зв’язку зі зміною статусу юридичної особи публічного права на юридичну особу приватного права декларації перед звільненням та після звільнення подавати не потрібно. Адже в цих випадках  особа  втрачає  статус  суб’єкта  декларування  і  вимоги фінансового контролю більше не поширюються на неї, а отже особа вже не повинна подавати декларації. Наприклад, помічники суддів були суб’єктами  декларування  у  період  з  18.10.2021  (дата  набрання  чинності Закону України від 02.10.2019 № 140-ІХ , згідно з яким їх віднесено до суб’єктів  декларування)  по  24.10.2020 (дата набрання  чинності  Законом України  від  17.09.2020  №  912-ІХ  «Про  розвідку»,  яким  їх  виключено  з числа таких суб’єктів), у зв’язку з чим на них поширювалися вимоги ст. 45 Закону  щодо  подачі  декларацій.  Після  24.10.2020  помічники  суддів,  а також  особи,  які  звільнилися  з  цієї  посади,  не  зобов’язані  подавати декларації будь-якого типу.    

2.  У  разі  переведення  державного  службовця  на  іншу  посаду  державної служби  декларація  перед  звільненням  та  після  звільнення  не подається. Звільнення особи за переведенням або в разі, якщо особа стала 
переможцем  конкурсу  й  у  зв’язку  з  цим  звільнилася  з роботи  в одному органі і прийнята на роботу в інший орган наступного робочого дня (без врахування  вихідних  днів),  не  вважається  припиненням  діяльності, пов’язаної з виконанням функцій держави або місцевого самоврядування, оскільки  в  такому  випадку  відбувається  лише  зміна  посади  або  інших істотних умов праці. 

3.  У  разі,  якщо  особа  обіймала  одночасно  дві  посади,  що  зумовлювали обов’язок  подати  декларацію,  але  протягом  року  особа  звільнилася  або іншим чином припинила перебувати на одній із таких посад, декларація перед звільненням та після звільнення не подається. 
 
Нагадуємо, що кампанія декларування 2021 року триватиме до 31 березня. 
 
Отримати роз’яснення щодо заповнення декларації можна:  

  • звернувшись  до  уповноважених  підрозділів/осіб  із  питань  запобігання корупції у вашій установі.  
  •  за телефоном Контакт-центру НАЗК +38(044)200–06–94. Консультації надаються в робочі дні з понеділка по п’ятницю з 9:00 до 18:00; 
  •  за адресою support@nazk.gov.ua до служби технічної підтримки; 

у  пошуку  за  ключовим  словом  у  базі  знань  НАЗК  за  посиланням: https://wiki.nazk.gov.ua/декларування

Відповіді на ТОП-3 питань щодо подання повідомлень про 
суттєві зміни у майновому стані 

Близько місяця тому – 30 грудня 2020 року – був відновлений обов’язок подавати  повідомлення  про  суттєві  зміни  у  майновому  стані.  За  цей  час  до нашого  Контакт-центру  вже  надійшло  багато  питань.  Ми  відібрали  для  вас найпопулярніші з них та даємо відповідь.   

Чи  потрібно  тепер  подавати  повідомлення  про  суттєві  зміни  у майновому стані?  

Так,  якщо  ви  є  суб’єктом  декларування,  який  займає  відповідальне  та особливо  відповідальне  становище.  Або  ж  ви  займаєте  посаду,  пов’язану  з високим  рівнем  корупційних  ризиків.  Детальніше  з  переліком  таких  посад 
можливо ознайомитись за посиланням. 

Якщо суттєві зміни у майновому стані відбулися у період, коли була скасована норма Закону, що передбачала подання повідомлень, чи потрібно 
подавати повідомлення тепер? 
 

Ні, потрібно подавати повідомлення про суттєві зміни у майновому стані лише щодо тих змін, які виникли з 30 грудня 2020 року. Про зміни у майновому стані, які виникли до цієї дати, повідомляти не потрібно.  

Якщо член моєї родини придбав майно, вартість якого перевищує 50 прожиткових  мінімумів,  чи  потрібно  подавати  повідомлення  про  зміни  у майновому стані? 

Ні, інформація  про  отримання доходу,  придбання  майна або  здійснення видатку членом сім’ї суб’єкта декларування не повідомляється.  

Нагадуємо,  що  обов’язок  окремих  суб’єктів  декларування  подавати повідомлення про суттєві зміни у майновому стані відновлено після набрання чинності змін до Закону України «Про запобігання корупції».  

Докладніше про те, як правильно подати повідомлення про суттєві зміни у майновому стані, можна дізнатися за посиланням: https://bit.ly/3oo2NSF

ТОП-15 типових помилок, які виникають під час заповнення 
декларації 

Національне агентство з питання запобігання корупції (НАЗК) переконане, що більшість публічних службовців — доброчесні та прагнуть працювати для розвитку України. 

З 2020 року серед головних цілей НАЗК — забезпечити комфортні умови для  декларування.  Для  цього  НАЗК  уже  забезпечило  модернізацію  Реєстру декларацій,  роботу  Контакт-центру  за  телефоном  +380442000694,  створення 
бази  знань  із  контекстним  пошуком  по  роз’ясненням  щодо  декларування  та технічну допомогу декларантам. 

Також завдяки підвищенню якості повних перевірок декларацій після перезавантаження  НАЗК  відійшло  від  практики  виявлення  технічних помилок до виявлення реальних порушень.  

Водночас  через  технічні  помилки  автоматична  система  логічного арифметичного контролю може визначити вашу декларацію як ризиковану. Тоді НАЗК повинне буде розпочати повну перевірку вашої декларації. 

Аби  ви  не  допустили  таких  типових  помилок,  розповідаємо  про  15 найбільш розповсюджених із них та як їх уникнути. 
  
Помилка № 1 Розділ 3 «Об’єкти нерухомості». 
Декларант не зазначає права користування об’єктом нерухомого майна, в якому він та/або член сім’ї зареєстрований, однак не володіє ним на праві власності. 
Як виправити: вказати цю інформацію відповідно до роз’яснення, яке вказане за посиланням: —
https://bit.ly/2JoQHdI 

Помилка № 2 Розділ 11 «Доходи, у тому числі подарунки». 
Декларант  зазначив  себе  джерелом  доходу  замість  органу,  установи  чи організації, яка виплачувала заробітну плату чи інший дохід. Або зазначив себе джерелом доходу, отриманого під час продажу майна, замість вірного джерела 
— покупця такого майна. 
Як виправити: вказати цю інформацію відповідно до роз’яснення, яке вказане за посиланням: https://bit.ly/2MoKQpQ 
  
Помилка №3 Розділ 3 «Об’єкти нерухомості». 
Декларант не вказує права користування об’єктом нерухомого майна, в якому він та/або член сім’ї фактично проживає, але не володіє ним на праві власності. 
Як виправити: вказати цю інформацію відповідно до роз’яснення, яке вказане за посиланням: —
https://bit.ly/2JoQHdI 
  
Помилка №4 Розділ 6 «Цінне рухоме майно — транспортні засоби». 
Декларант  зазначив  державний  номерний  знак  автомобіля  замість ідентифікаційного номеру (VIN-коду).                    Як виправити: зазначити всю потрібну інформацію у відповідному розділі. Про те,  як  правильно  декларувати  транспортні  засоби,  читайте  за  посиланням: 
https://bit.ly/3b7G6zl 

  
Помилка № 5 Розділ 11 «Доходи, у тому числі подарунки». 
Декларант  зазначив  замість  нарахованого  доходу  (з  урахуванням  податків  і зборів) фактично отриманий (без урахування податків і зборів). 
Як  виправити:  вказати  коректно  цю  інформацію.  Докладніше  читайте  за посиланням:
https://bit.ly/2MoKQpQ 
  
Помилка № 6 Розділ 3 «Об’єкти нерухомості». 
Декларант  зазначає  права  користування  приватним  будинком  і  водночас  не зазначає про право користування земельною ділянкою під ним. 
Як виправити: вказати цю інформацію відповідно до роз’яснення, яке вказане за посиланням:
https://bit.ly/3hEhtLY 
  
Помилка № 7 Розділ 3 «Об’єкти нерухомості». 
Декларант округлив відомості про загальну площу об’єкта нерухомості. 
Як виправити: вказати точні відомості. Докладніше про декларування об’єктів нерухомості за посиланням:
https://bit.ly/3hEhtLY 
  
Помилка №8 Розділ 2.1 «Інформація про суб’єкта декларування». 
Декларант  невірно  визначає  себе  як  суб’єкта  у  переліку  осіб,  які  займають відповідальне та особливо відповідальне становище. 
Як  виправити:  вкажіть  цю  інформацію  відповідно  до  роз’яснення. Ознайомитися з ним можна за посиланням:
https://bit.ly/358Z0BW  
  
Помилка № 9 Розділ 3 «Об’єкти нерухомості». 
Декларант  датою  набуття  права  на  об’єкти  нерухомого  майна  зазначає  день укладення правочину, замість дати державної реєстрації такого права. 
Як виправити: зазначати інформацію відповідно до державної реєстрації права власності. 
  
Помилка № 10 Розділ 9 «Юридичні особи». 
Декларант  вказує  корпоративні  права  і  не  зазначає  відповідної  інформації  в розділі 9 «Юридичні особи, трасти або інші подібні правові утворення, кінцевим бенефіціарним власником (контролером) яких є суб’єкт декларування або члени його сім’ї». 
Як виправити: вказати цю інформацію у відповідному розділі. Розповідаємо, як зробити це коректно:
https://bit.ly/2KGhov8 
  
Помилка № 11 Розділи 15, 11, 3. 
Декларант зазначає певний об’єкт в одному розділі й не зазначає пов’язаної з ним інформації в іншому. Наприклад,  у  розділі  15  «Робота  за  сумісництвом  суб’єкта  декларування» вказано про відсутність об’єктів для декларування, а в розділі 11 «Доходи, у тому числі  подарунки»  зазначено  відомості  про  отримання  доходів  у  вигляді заробітної плати за іншим місцем роботи. 
Або  відображення  відомостей  про  придбання  об’єкта  нерухомості,  але відсутність  інформації  про  укладення  відповідного  правочину.  Чи  зазначення подарованої  нерухомості  в  3  розділі  «Об’єкти  нерухомості»,  і  відсутність 
інформації про подарунок у розділі 11 «Доходи, у тому числі подарунки». 
Як виправити: вказати цю інформацію в розділі. Ознайомитися із загальними рекомендаціями щодо декларування можна за посиланням:
https://bit.ly/38Ys6oR 
  
Помилка № 12 Розділ 13 «Фінансові зобов’язання». 
Декларант вказує кошти, які були позичені декларантом третій особі в розділі 13 «Фінансові  зобов’язання»  (що  є  неправильним),  замість  вірного  розділу  12 «Грошові активи». 
Як виправити: вкажіть цю інформацію у відповідному розділі. Докладніше про декларування грошових активів читайте за посиланням:
https://bit.ly/3bayfku 
  
Помилка № 13 Розділ 7 «Цінні папери». 
Декларант зазначає відомості щодо загальної вартості цінних паперів, замість номінальної. 
Як виправити: вкажіть номінальну вартість цінних паперів. Щодо правильного декларування цінних паперів читайте за посиланням:
https://bit.ly/3ofSZLh 
  
Помилка № 14 Розділ 6 «Цінне рухоме майно — транспортні засоби». 
Декларант  не  зазначає  відомості  про  транспортні  засоби,  які  «відчужені»  на підставі довіреності, однак фактично лишились зареєстрованими за декларантом та/або членом сім’ї. 
Як виправити: вказати інформацію у відповідному розділі. 
  
Помилка № 15 Розділ 12 «Грошові активи». 
Декларант вносить відомості про наявний грошовий актив у вигляді готівкових коштів, але не зазначає відомості про інші безготівкові активи, оскільки їх розмір не  перевищує  50  прожиткових  мінімумів  (хоча  розмір  активів  рахується 
сукупно). 
Як  виправити:  Зазначити  відомості  про  безготівкові  активи  у  відповідному розділі.  Докладніше  про  декларування  грошових  активів  можна  прочитати  за посиланням:
https://bit.ly/3ndp6dh 

Нагадуємо,  що  щорічна  кампанія  декларування  триватиме  до  31  березня 
2021 року.